Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 29 september 2012 16:03

Det här med smink finns för att förstärka sitt utseende. Svarta ögonfransar har man och rödaktiga läppar har man. Men blåa naglar?! Nagellack finns i alla regnbågens färger och lite till, men vart kommer det ifrån?!

Oh yes, I do love it!

Av Emma - 27 september 2012 17:27

Vi har en liten miniveranda som hålls upp av två väggar i ena änden och en stolpe i andra. Den där stolpen har det varit efter med ett bra tag nu, det har varit ca en cm kvar av den i en månad nu. Resten har vattnet tagit... I vart fall fick hyresvärden tummen ur idag och skulle till att ta bort den. Tyvärr så insåg han att halva taket var rötet det med... Gött med nytt och fräscht tak tänkte jag först, men efter att ha varit hemma en stund nu på eftermiddagen inser jag nackdelen... Två energiska katter som inte får gå ut (pga trampapåspikrisken) är inte jätteroligt sällskap!!! 

Av Emma - 25 september 2012 00:43

Jag har länge funderat på om det är någon som bor i vårt kök. Jag hör massor av konstiga ljud därifrån, bland annat så låter det som att vi har en diskmaskin. Jag har nog accepterat att det bor ett spöke där utan att jag känner något, men jag blir rädd så fort jag pratar med någon om det. Nu på senare tid har jag fått reda på att det spökar i tre lägenheter i husen brevid, så det skulle inte förvåna mig om det spökar här med. På jobbet spökar det med, på Gästgivargården lika så och nu ikväll gick det ett program om att det spökar på caféet med. 


Såklart så sitter jag här i min ensamhet och skriver PM, två katter som ligger brevid mig i soffan och en sambo som snarkar i sängen. Alla fönster och dörrar är stängda, men helt plötsligt blir det kallt. Måste ju vara spöket då? Jag vill helst våga gå in i köket nu för att hämta min motivationschoklad, men jag vågar inte riktigt... Fast finns det verkligen spöken?


Choklad förresten - jag måste sluta äta det i morgon! Kombinationen på väg att bli sjuk + precis innan mens + stort skolarbete som måste göras = STORT oöverkomligt sug efter choklad. Men i morgon är skrivandet över och mensen har redan kommit så då ska väl den här mesförkylningen kunna klara sig utan choklad tycker jag!


God natt alla där ute, själv ska jag logga ut härifrån för att fortsätta PM-skrivandet!

Av Emma - 24 september 2012 15:23

Bilder tagna med mobilkamera är sådär, men detta är min pluggmotivation idag iallafall. Tänk om man hade råd att köpa såna här underbaringar hela tiden!

Av Emma - 21 september 2012 15:36

Hur svårt ska det vara? Att plugga ekonomi varje dag i två veckor var ingen konst. Kämpigt, men ändå inte jättejobbigt. Ekonomi är inte jätteroligt. Ganska halvtråkigt. Pluggapluggaplugga 14 dagar och sedan skriva tenta. 


Men att skriva lite om någonting som är roligt och intressant, det går bara inte. För nu är det en TEXT som ska fram! Att göra förarbete, så som att intervjua folk, är skitjobbigt, men det har varit lätt att göra. Men texten!? Hallåå?? Varför går det inte?

Av Emma - 20 september 2012 22:13

Av Emma - 20 september 2012 10:51

Ibland kan man bli så sjukt nervös helt i onödan. Jag gick och samlade mod till att ringa en kille som verkligen kan sin branch för att ställa lite frågor. Problemet är bara att JAG inte kan NÅGONTING! Det är intressant, men svårt att ha en intervju över telefon där jag vill veta så otroligt mycket men inte kan någonting om. Men jag hade tur. Han pratade jättemycket på ett pedagogiskt sätt och berättade anekdoter om ämnet men framförallt så erbjöd han mig att följa med en dag på hans jobb! Jag är så glad och det kommer bli otroligt roligt och lärorikt. Så ibland lönar det sig verkligen att göra saker trots att man inte är helt säker på uppgiften innan. Nu ska jag renskriva intervjun (som inte blev särskilt mycket intervju) och sedan ska jag skriva klart mitt PM. Hinna följa med honom till jobbet lär jag inte göra innan PMet ska vara inne, men jag kommer ha nytta av det jag lär mig då i resten av kursen med. Wiiiiehooo!!!



Förresten, varför går det inte att koppla till min facebook? Någon som vet? :)

Mys

Av Emma - 19 september 2012 22:21

Gosiga katter, regnsmatter, mysig filt från chilli och choklad har gjort min dag! Försökte med taktiken att VILA så mycket som möjligt så fort jag insåg att jag skulle bli förkyld, hoppas bara det hjälpte!

Sov gott alla där ute, det ska jag göra i alla fall!

Presentation

Välkommen till min blogg! Jag heter Emma, är 23 år och pluggar Hotell- och värdskap på universitetet. I den här bloggen kommer jag skriva om saker jag gillar (things I like), om livet och om mina drömmar men också om saker jag inte gillar. Ibland blir det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards